Dzisiaj jest 24 lis 2017, 5:44

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: 15 gru 2008, 17:10 
Offline
duża złota
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2005, 16:47
Posty: 941
Opis himalajskich warunków zimowych i historii wspinaczki na najwyższe szczyty polecam w artykule Winter Himalaya final: The rules, the weather and the history

W sezonie zimowym 2008/09 planowane są próby wejścia na takie ośmiotysięczniki:
Broad Peak (Artur Hajzer, Robert Szymczak i Don Bowie) Aktualności z wyprawy
Nanga Parbat (Jacek Teler i Jarosław Żurawski) Relacja sms
Makalu (Simone Moro, Denis Urubko) Simone Moro Live; Russian Climb НОВОСТИ; Makalu winter project; Film z ataku szczytowego


Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, 1:41 przez Sosław, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 15 gru 2008, 18:37 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
o super
zapomniałem sprawdzić kto zimą na co wchodzi
dzięki Soso za info :)
ja przypomnę też jest wyprawa kobieca zimowa na Gasherbrum II
ale coś o niej nie słychać więc nie wiem co konkretnie z nią...oni mieli wchodzić jakoś w lutym czy końcu stycznia

oczywiście kciuki za polskie wyprawy...za ta na Makalu też choć po cichu wolałbym by jednak też jakiś Polak zdobył tą gorę zimą jako pierwszy ;)
ekipa Urubko i Moro wydaje się silna...

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 16 gru 2008, 1:35 
Offline
duża srebrna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2005, 20:12
Posty: 629
Lokalizacja: z Trampa
z wypiekami na twarzy bede obserwowal postepy wypraw! fajnie ze wreszcie sie cos ruszylo z zimowymi wejsciami. a makalu niech zdobeda, wazne zeby k2 bylo polskie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 28 gru 2008, 21:18 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
no to Nanga is out :(
Żurawski uznał, że nie ma sensu i zrezygnował
szkoda...tym bardziej, że w zasadzie to oni na dobre nie zaczęli....

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 06 sty 2009, 15:00 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
za to Hajzer i spółka się trzymają dobrze
c2 stoi już od kilku dni a jutro planują założyć trójkę :)
tu jest ciekawy plik o wyprawie

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 06 sty 2009, 16:21 
Offline
I norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 21:21
Posty: 1293
Lokalizacja: Otwock
faktycznie ciekawe... tak mnie zastanowilo jak sie maja czlonkowie takiego PZA rozpatrujacy ten czy podobne wnioski do slynnych juz olimpijskich dzialaczy z innych Polskich Zwiazkow Sportow Wszelakich...

_________________
www.mt20864.republika.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 09 sty 2009, 18:36 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
idzie im naprawdę nieźle...
obóz 3 już stoi, maja za sobą nocleg na 7000tys więc lada dzień będzie atak na szczyt ;)

znalazłem ciekawy link apropo dyskusji o Broad Peaku w tym roku oraz o wyprawie z 1988 kiedy Berbeka zdobył Rocky Summit czyli przed wierzchołek...który jest już powyżej 8000 tys więc na razie ciągle do niego należy rekord wysokości w Karakorum zimą
link

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 19 sty 2009, 15:12 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
czeska zimowa wyprawa na Manaslu zakończyła się na wysokości....5850m
dosyć nisko...z relacji wynika, że nie mogli znaleźć bezpiecznego przejścia przez lodospady między c1 a c2
Urubko i Moro na Makalu dotarli w końcu do BC...helikopterem :)
"All we need now is 3-4 days of decent weather," Denis told RussianClimb.
a na Broad Peaku czekają na okno pogodowe by wyjść w górę i zaatakować
podobno 21-23.01 ma być takie okno...

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 19 sty 2009, 15:25 
Offline
duża brązowa

Rejestracja: 25 lis 2006, 20:25
Posty: 382
Lokalizacja: Gród Gryfa
Nie wiem, czy widziałeś Wilku, ale dwóch HAPS-ów na Broad Peaku jest z Shimshal :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 22 sty 2009, 17:04 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
widziałem ;)
ale po nazwiskach nie kojarzę czy ich poznaliśmy wtedy ;)
a z wiadomości to na Makalu Simone i Denis idą jak burza i założyli już obóz 2 na 6900...aklimatyzację zdobywali wcześniej więc jak się pogoda utrzyma przez kilka dni to maja duże szanse na sukces
a nasi na Broad Peaku też tylko i wciąż czekają na pogodę...

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 01 lut 2009, 23:12 
Offline
duża złota
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2005, 16:47
Posty: 941
Magda pisze:
faktycznie ciekawe... tak mnie zastanowilo jak sie maja czlonkowie takiego PZA rozpatrujacy ten czy podobne wnioski do slynnych juz olimpijskich dzialaczy z innych Polskich Zwiazkow Sportow Wszelakich...
Ciekawy plik. Jeki jest efekt rozpatrzonego przez PZA wnosku o tym powiedział Hajzer przed wyjazdem w wywyadzie dla rp:
Kto finansuje obecną wyprawę?
Informuję, że nie jedziemy w żadnym stopniu za pieniądze podatników. Ale ubolewam, że Polski Związek Alpinizmu nie włącza się na przykład w finansowanie Kingi Baranowskiej, którą pozostawiono zupełnie samą. Żadna z kobiet nie zdobyła wszystkich ośmiotysięczników - Korony Himalajów. Kilka niewiast o to walczy dysponując dużym zapleczem.

Cały wywiad: http://www.rp.pl/artykul/75669,245923_C ... e_sam.html

Na marginesie. M. Wojciechowska weszła na Vinsona http://www.dziennik.pl/podroze/relacje/ ... corka.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 13 lut 2009, 8:52 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
Makalu zdobyte
SiP dla Moro i Urubko

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 13 lut 2009, 20:04 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
czas więc też na naszą ekipę pod Broad Peakiem
atak rozpoczęty

wcześniej na stronie jest krótki tekst Szymczaka o przemyśleniach
wynika z tego nie nie zamierzają wracać na tarczy...mają jeszcze koło 35 dni do końca zimy :)

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 16 lut 2009, 20:58 
Offline
duża złota
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2005, 16:47
Posty: 941
8-y członek wyprawy z Innsbrucka tym razem się nie popisał. Wczoraj ( niedziela, 15.02.) nie było żadnych wieści z wyprawy, więc sądziliśmy, że idą z obozu II (6200m) w górę. I tak było. Doszli do obozu III (7000m) w sztormie. Prognoza Karla Gabla nie sprawdziła się: miało wiać z prędkością 50 km/godz. A zrobiło się piekło. Z trudem rozstawili namioty. Przeżyli trzecią nieprzespaną noc. Dzisiaj rano okazało się, że jeden Pakistańczyk poważnie odmroził ręce. Sztorm nie ustępował. Pozostał odwrót. Potwornie zmęczeni wrócili do bazy. Wcześiej Gabl prawidłowo przewidział pogodę dla Moro i Urubki.



------
Co się zdarzyło między 13 a 16 lutego - uzupełnienie opisu zdarzeń
19.02.2009



Dzisiaj tj. 19 lutego otrzymaliśmy od Artura Hajzera telefoniczny – z powodu awarii laptopa- opis ataku szczytowego, opis zdarzeń, które miały miejsce między 13 a 16 lutego. Jest to uzupełnienie zamieszczonych już relacji z tamtych dni. A było tak :

Dość mieliśmy „siedzenia w bazie”, wiedzieliśmy już, że „za darmo”, przechytrzając zimę, tej góry raczej się nie zdobędzie. I choć prognoza na dni 13-15 luty nienajlepsza (wiatr 60-90 km/h, mgła, opady śniegu) to zakładamy, że po linach do 3 - go obozu dojdziemy. Na dni 16-17 luty, mieliśmy mglistą zapowiedź dobrej pogody, o wietrze nie silniejszym niż 50 km/h.

13 luty 2009, piątek. Ruszyliśmy w górę. Do obozu II szliśmy aż 11 godzin. Wiało. Na formacjach wypukłych zmuszeni byliśmy do przyjęcia pozycji „na kolanach”. Końcówka była najgorsza. Przychodziło nam w podmuchach polegiwać. Namioty w dwójce nie czekały na nas niestety. Jeden został potargany choć był zrolowany i przyciśnięty kamieniami – niestety niestarannie, bo wypadł z niego maszt. Drugi miał połamane maszty i dziury. Z tych dwóch rzęchów zrobiliśmy jako-taki jeden, w miarę dobry. Był to namiot 2-osoowy. Musieliśmy się zmieścić w nim w sześciu. Co za rzeźnia! Koszmar.

14 luty 2009, sobota. Rano pogoda potworna, nie puszczała do góry. Ale też nie mieliśmy za bardzo siły. Przeczekaliśmy ten dzień.

O północy nasz 8-my uczestnik wyprawy, przebywający w Insbrucku meteorolog Karl Gabel, telefonicznie dał nam małą szansą, że 17 lutego wiatr osłabnie i będzie wiał na szczycie z prędkością 50 km/h. Postanowiliśmy wykorzystać ten niewielki cień nadziei i podejść wyżej do obozu III (7000m)

15 luty 2009,niedziela. Wyruszyliśmy do obozu III (7000m). Początkowo szło dobrze. Było błękitne niebo a podmuchy wiatru niezbyt dokuczliwe. Po wyjściu na grzędę gdzie był depozyt i platformy naszego obozu 3 zaczęło się prawdziwe piekło. Wiatr wiejący 90 km/h nie pozwalał nam rozbić namiotów. W takich warunkach, w łapawicach, klęcząc, trafienie masztem do namiotowego tunelu zajmuje więcej niż 15 minut. Jeden z nas był w płachcie namiotu jako kotwica, żeby go nie porwało. Podobne trudności na niższej platformie mieli Pakistanczycy. Dopiero o zmierzchu byliśmy w środku rozstawionych namiotów. Wtedy dowiedzieliśmy się o odmrożeniach Aliego. 25% naszego namiotu zwisało nad czeluścią a namiot przez całą noc zdawał się obsuwać. Na wszelki wypadek przypięci byliśmy do liny poręczowej. Nie mieliśmy już złudzeń, że jest po ataku szczytowym.

16 luty 2009, poniedziałek. Zła pogoda. Schodzimy cały dzień.. Do bazy przychodzimy wyczerpani, poobijani, wykończeni psychicznie i fizycznie. Jeden Pakistanczyk wrócił z odmrożeniami rąk 2-go stopnia. Zła pogoda się utrzymuje. Utwierdza nas, że słusznie zrobiliśmy schodząc do bazy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 25 lut 2009, 19:23 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
pomimo wcześniejszych zapowiedzi, że się nie poddadzą...zrezygnowali
koniec

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group