Dzisiaj jest 23 lis 2017, 4:01

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostZamieszczono: 29 wrz 2010, 12:49 
Offline
duża złota
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2005, 16:47
Posty: 941
Aleksandra Dzik i Andrzej Bargiel we wspaniałym stylu zwyciężyli w międzynarodowym biegu wysokogórskim "Elbrus Race" na najwyższy szczyt Kaukazu. Udział Polaków w biegu jest częścią programu "Polski Himalaizm Zimowy 2010-2015". Andrzej Bargiel zmasakrował rekord Denisa Urubko sprzed 4 lat (3:55) i przebiegł trasę 3:23!

http://www.wspinanie.pl/serwis/201009/2 ... szybsi.php


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 12 gru 2010, 22:22 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
wygląda na to, że jednak pierwszą kobietą, która zdobyła wszystkie 14 ośmiotysięczników, zostanie uznana Edurne Pasaban a nie Koreanka Oh Eun-Sun
Koreanka wprawdzie pierwsza zaliczyła wszystkie szczyty ale kwestionowano jej wejście na Kanczendzongę
i jak widać w końcu chyba tego wejścia nie uznali

*dziady wprowadziły opłaty za korzystanie więc tylko krótki fragment
link

po za tym do grona zimowych wojowników w tym sezonie dołączyli Tomasz Mackiewicz i Marek Klonowski, którzy zaatakują Nangę
prócz nich podobno ma być tam jakiś nieznany Rosjanin
link

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 13 gru 2010, 0:24 
Offline
duża złota
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2005, 16:47
Posty: 941
Wg. tego co dziś mówili Czerwińska i Załuski to Koreanka ma małe szanse na ten sukces. Wg. nich nawet w jej ekipie byli lekko zarzenowani jej postawą. Dla Załuskiego nr. 1 wśród himalaistek jest Gerlinde Kaltenbrunner która chodzi bez tlenu, brakuje jej K2 do korony.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 17 gru 2010, 2:13 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
Edurne Pasaban

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 28 sty 2011, 15:32 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
chłopaki na GII mają tempo
w zasadzie zakończyli aklimatyzację i zaczynają wyczekiwać na atak szczytowy
są ciekawe filmiki na stronie
Polacy na BP mają założone C2
GI - ludzie dochodzą do bazy pomału
a na Nandze to samo co rok temu, doszli do C1 i zrezygnowali...

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 04 lut 2011, 16:09 
Offline
duża złota
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2005, 16:47
Posty: 941
Moro, Urubko i Cory Richard zdobyli pierwszy zimowy ośmiotysięcznik w Karakorum.

http://www.thenorthfacejournal.com/gii- ... y-is-made/
W drodze powrotnej zaliczyli 150m zjazd z lawiną i wpadnięcie do szczeliny:
http://www.thenorthfacejournal.com/gii- ... base-camp/


Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 07 mar 2011, 14:04 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
w zasadzie to teraz albo...niestety nie tej zimy
prognozy dają nadzieję, ostatnie wpisy o formie uczestników też więc szansa na zimowy Broad Peak jest!
link

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 05 gru 2011, 20:07 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 17:51
Posty: 1513
Lokalizacja: ....
wydawało mi się, że gdzieś to było już

Rosjanie idą na K2 tej zimy
http://k2-winterclimb.ru/rus/
(ciekawa rzecz na stronie, różnica czasu Moskwa-Pakistan wynosi 1 minutę :D)

Urubko i Moro idą na Nangę
dwóch Polaków (chyba tych co byli rok temu też)

Hajzer z ekipą na GI (choć tu ciągle nie ma oficjalnych potwierdzeń i na stronie głucho)
na GI wybiera się też ten gość co był rok temu (a w ekipie jest Dariusz Załuski)

tak, że zima zapowiada się super ciekawie

_________________
ciągle pamiętamy->śmietana szatana na twarzy banana

Ciepłemu bananowi kiełbasa między nogi
W bananie i śmietanie czarne wyobcowanie

<-- czyż on nie jest piękny....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 09 mar 2012, 11:44 
Offline
duża złota
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2005, 16:47
Posty: 941
I udało się Polakom! GASHERBRUM I (8068 m n.p.m.) PO RAZ PIERWSZY ZDOBYTY ZIMĄ.

Czteroosobowa wyprawa PZA zainicjowana przez przewodniczącego Komisji Sportu, posła Ireneusza Rasia, pod honorowym patronatem prezydenta RP Pana Bronisława Komorowskiego, odniosła historyczny sukces w Karakorum.

9 marca 2012 roku, około godziny 08:30 czasu lokalnego Adam Bielecki i Janusz Gołąb dokonali pierwszego zimowego wejścia na Gasherbrum I (8068m n.p.m.) w Karakorum, w Pakistanie. Wejście odbyło się tak zwaną drogą japońską od strony północno zachodniej. Zdobywcy dokonali wejścia bez użycia aparatury tlenowej. Wyprawa założyła bazę 21 stycznia 2012 roku, szczyt został zdobyty 49 dnia od rozpoczęcia akcji górskiej. Wejście jest drugim w historii zimowym wejściem na ośmiotysięcznik w Karakorum. Kierownikiem wyprawy jest Artur Hajzer a kierownikiem bazy alpinistka Agnieszka Bielecka. Ponadto wyprawa korzystała z pomocy dwóch wspinaczy pakistańskich (Ali Sadpara oraz Shaheen Baig). Wyprawa jest współfinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i PKN Orlen.

Od strony południowej do szczytu zbliża się trzyosobowy zespół innej, międzynarodowej wyprawy w składzie: Gerfried Goeschl (Austria), Cedric Hahlen (Szwajcaria) oraz Nissar Sadpara (Pakistan). Planują oni wejście na szczyt w godzinach popołudniowych. Jeżeli zdobędą szczyt prawo do miana pierwszych zimowych zdobywców będzie się należało całej piątce.

Aktualnie Adam Bielecki i Janusz Gołąb schodzą w kierunku obozu III, być może uda im się zejść dzisiaj do obozu II na wysokości 6450m n.p.m. gdzie czeka na nich kierownik wyprawy Artur Hajzer. O pełnym sukcesie będzie można mówić gdy wszyscy himalaiści zejdą do bazy, co jest planowane na 10 lub 11 marca.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: 14 mar 2012, 9:44 
Offline
duża złota
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2007, 17:22
Posty: 763
Lokalizacja: Łuków
Dalsze losy Polaków i tej drugiej ekipy: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... rany_.html

Polacy czekają na helikopter, a z ekipa austriacko-szwajcarsko-pakistanska nie ma zadnego kontaktu od 9 marca.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group