Dzisiaj jest 25 lis 2017, 9:42

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostZamieszczono: 17 mar 2010, 15:39 
Offline
I norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 16:36
Posty: 1378
Lokalizacja: Raszków
Ten kros wygląda na niezłego woła - mocny, wygodny, wszystko mający - kwestia czy takie masz oczekiwania.

Rzuciłem szybko okiem na alledrogo i jedna propozycja mi się spodobała:

http://allegro.pl/item946612874_rower_t ... la_28.html

Jest to właściwie szosówka zrobiona na trekinga. Zupełne przeciwieństwo tego Krosa.

Podstawa to Twoje oczekiwania wobec roweru:

-na tej szosówce/trekingu przyjemnie będzie połykać w dobrym tempie długie dystanse, z drugiej strony lepiej nie ładować na niego jakiś ton bagażu (ale bagażnik na tył da się zamontować

-ten kross lepiej to taki typowy wół roboczy - dużo na niego zmieścisz, ma wszystkie udogodnienia ale do prędkości jaką osiągniesz na szosówce nawet się nie zbliżysz

Potraktuj to nie jako konkretną propozycję (bo ta szosówka za droga i za duża) ale raczej jako wskazanie z czego możesz wybierać i jak możesz taki rower wykorzystywać.

_________________
<-- w połowie Masakry :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 18 mar 2010, 9:00 
Offline
I norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2005, 18:13
Posty: 1106
Lokalizacja: Prague North
Ok, dzięki za rady. Rzeczywiście ma coś w sobie z woła pociągowego ;) Aha, rama 19'' najodpowiedniejsza dla 174 cm wzrostu i mojej wagi?

_________________
Śpiewu ptak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 19 mar 2010, 10:39 
Offline
I norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 16:36
Posty: 1378
Lokalizacja: Raszków
Jaco pisze:
Ok, dzięki za rady. Rzeczywiście ma coś w sobie z woła pociągowego ;) Aha, rama 19'' najodpowiedniejsza dla 174 cm wzrostu i mojej wagi?

Waga raczej nie istotna, a co do wzrostu to róznie może być z rozmiarem - ale raczej obstawiał bym bardziej 18 niż 19.

_________________
<-- w połowie Masakry :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 18 kwie 2010, 15:29 
Offline
popularna

Rejestracja: 12 gru 2008, 20:12
Posty: 26
A możecie coś polecić w zakresie 1000-1500. Rower do jazdy las+asfalt, raczej bez gór.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 18 kwie 2010, 22:22 
Offline
I norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2005, 18:13
Posty: 1106
Lokalizacja: Prague North
Ostatecznie zdecydowałem się na tego Krossa Navigo 2. Dziś pokonałem nim w sumie 50 km najpierw z Falenicy Piaszczystą Percią, potem wzdłuż Świdru do Wisły i asfaltem do Falenicy, zaś wieczorem pokręciłem się w okolicach Starówki, Cytadeli i Żoliborza.

Porównania z innymi rowerami nie mam żadnego, ale parę rzeczy rzuciło mi się w oczy:
1) Nie będzie tak, jak mówił Młody, że "nigdzie tym nie pojadę". Chyba że chodziło o górskie szalki po których nigdy nie miałem i nie mam zamiaru jeździć.
2) Sprawdza się na leśnych ścieżkach, aczkolwiek przy cienkich oponach brnie jednak w piachu i obniżona nieco rama świetnie się w takich sytuacjach sprawdza.
3) Żelowe siodełko i tak zmasakrowało moją delikatną pupcię, ale widocznie kwestia braku "dotarcia"
4) Pochylona pozycja (ale taka chyba powinna być, nie?) męczy nieco nadgarstki i miewałem często ochotę się wyprostować. Częściowo pomagają przy tym rogi, dzięki którym na kilka sposobów można łapać kierownicę.
5) Swoje rower waży i przerzucanie go przez powalone pnie wymaga pewnej krzepy. Ale jak już się woła rozpędzi to idzie jak taran...

Po pierwszym dniu jestem bardzo zadowolony, zobaczymy jak dalej.

_________________
Śpiewu ptak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 19 kwie 2010, 10:21 
Offline
I norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 19:40
Posty: 1162
Lokalizacja: Ursynów ponownie
O Jaco! Zatem nic innego tylko na rowerek w przyszły weekend trzeba się jakos wybrać :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 19 kwie 2010, 10:51 
Offline
duża srebrna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2005, 18:36
Posty: 589
Lokalizacja: RST
No, najważniejsze, że dobrze Ci się jeździ. Jeśli bolą nadgarstki, to spróbuj może przesunąć trochę do przodu siodełko i podnieść wspornik kierownicy (zdaje się masz regulowany). Możesz mieć też źle ustawione klamki hamulcowe (za wysoko) i wtedy objaw jest podobny.
A dupa się dotrze ;)

fiolek pisze:
A możecie coś polecić w zakresie 1000-1500. Rower do jazdy las+asfalt, raczej bez gór.

Cały wątek jest o tym :). Jest tu kilka konkretnych propozycji oraz opinie wlaścicieli. Wątpie, aby ktokolwiek coś więcej tu dopisał. Poczytaj od początku, odwiedź linki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 21 kwie 2010, 13:10 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 21:07
Posty: 1874
Lokalizacja: spod gwiazd
Nam udało się zawęzić poszukiwania do marki Author:

http://www.author.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=7&id=356

pytanie do znawców tematu - zwłaszcza jeśli chodzi o osprzęt - czy wlinkowany rower i jego osprzęt są warte swojej ceny? Oraz jak rzucicie okiem na oczko wyżej/niżej, czy różnice w cenie są uzasadnione, czy nie i wystarczy tańszy?

oczko wyżej:

http://www.author.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=7&id=354

i taniej:

http://www.author.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=7&id=358

_________________
Hajrá Loki!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 21 kwie 2010, 13:41 
Offline
duża srebrna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2005, 18:36
Posty: 589
Lokalizacja: RST
Polecam ten środkowy. Do droższego nie warto dopłacać, bo za dodatkową kasę otrzymujesz:
1. niby lepszą przerzutkę (w praktyce różnica w działaniu pewnie niezauważalna),
2. blokadę amortyzatora (nie wiem po co to komu)
Nie jest to warte 230 zł.

Tańszy wart rozważenia, ale nie podoba mi się w nim prawdopodobnie kiepski amortyzator i archaiczny wspornik kierownicy. Dziwi mnie natomiast, że ten środkowy jest najcięższy, ale różnice sa w sumie niewielkie.

pozdr,
J


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 21 kwie 2010, 13:45 
Offline
III norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 21:15
Posty: 2080
Lokalizacja: Zewsząd
Kto by pomyślał, że w takich sztućcach montują blokadę skoku. Przy normalnym użytkowaniu się tego nie używa. A tak to za J.

pozdr,
P

_________________
Życie jest – panie - ważne w życiu. Póki się je czuje, to jest dobrze. Tyle.
ciągle pamiętamy-->śmietana szatana na twarzy banana
Ot, zdrowie!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 22 kwie 2010, 8:37 
Offline
II norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 21:07
Posty: 1874
Lokalizacja: spod gwiazd
Dzięki za pomoc! :)

_________________
Hajrá Loki!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 22 kwie 2010, 12:31 
Offline
III norma za wytrwałość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2005, 21:15
Posty: 2080
Lokalizacja: Zewsząd
fiolek pisze:
A możecie coś polecić w zakresie 1000-1500. Rower do jazdy las+asfalt, raczej bez gór.

To coś trekkingowego. Bardzo dobry stosunek cena/jakość ma Kross np Trans Pacific.

_________________
Życie jest – panie - ważne w życiu. Póki się je czuje, to jest dobrze. Tyle.
ciągle pamiętamy-->śmietana szatana na twarzy banana
Ot, zdrowie!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 22 kwie 2010, 15:54 
Offline
mała złota

Rejestracja: 08 lis 2006, 20:06
Posty: 210
Lokalizacja: Otwock
Nie zgodzę się z tezą o nieużyteczności blokady skoku. Oczywiście w zastosowaniach terenowych (w których to raczej przodują Edmund i Młody) nie ma to najmniejszego sensu. Moim zdaniem w typowo turystycznych/krajoznawczych wycieczkach ilość asfaltu jest na tyle duża, że blokada da odczuwalną różnicę w komforcie dziennej jazdy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 22 kwie 2010, 16:04 
Offline
duża srebrna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2005, 18:36
Posty: 589
Lokalizacja: RST
No ale amortyzator jest chyba po to, żeby amortyzował, a nie po to, żeby był sztywny. Powtórzę, poza żmudnymi, asfaltowymi podjazdami na stojąco, nie widzę zastosowania blokady skoku. Wbrew pozorom, jazda po drogach utwardzonych też nie jest mi obca, w moim trekkingu mam widelec z blokadą skoku i przez 2 lata jazdy po mieście i pod miastem nie użyłem jej ani razu. Ale ja jestem przyzwyczajony do jazdy na fullu o skoku 160mm, więc mi 50mm widelec trekkingowy nie buja :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: 22 kwie 2010, 16:04 
Offline
za wytrwałość

Rejestracja: 06 paź 2005, 22:19
Posty: 4924
No właśnie, Tomek nie napisał do czego mu ten rower. Bo jak na szosę to opony raczej cienkie niż grube o ile się dobrze znam. A jak do lasu to raczej grube niż cienkie. Tamte podlinkowane wyglądają mi bardziej na szosówki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group